Λόγοι της Αγοράς

Ο Απόστολος ο Αθηναίος μονολογεί…

Όλοι του Τσάρου οι καλόγεροι… και τα υπουργεία τους!

leave a comment »

Τελικά ποιας Ορθοδοξίας Συναγερμός είναι ο ΛΑΟΣ; Πάντα ήθελα να το ρωτήσω αυτό στον άρχοντα «K» (προφέρεται κέεεϊ) και τους τηλε-προφήτες του. Ποτέ δεν είχα -ατυχώς ή ευτυχώς- την ευκαιρία. 🙂

Το παρακάτω αρθράκι από την Ε δεν είναι άσχετο με την παραπάνω (ανόητη) απορία μου. Τουναντίον αγαπητοί μου συμπολίτες. Αντιγράφω από την Ε της Κυριακής χωρίς να προσφέρω ιδιαίτερα εκτεταμένο σχολιασμό. Παρά την φύσει απαισιοδοξία μου, ελπίζω ότι οι διαβαζοντες θα αντιληφθούν την σημασία αυτών που διάβασαν, όχι μόνον για την ελλαδική εκκλησία ή το Πατριαρχείο, αλλά κυρίως για την πολιτική της χώρας μας και το μέλλον της…  Σας παρακαλώ όμως να εστιάσετε σε τρία σημεία: α. την πληροφορία ότι το ελλαδικό Υπ.Εσ. «ωθεί» τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών σε καλές σχέσεις με την Μόσχα, παρά το γεγονός ότι αυτό σημαίνει πρακτικά ντιρέκτ στο στομάχι του Οικουμενικού Πατριάρχη (αλλά και στην ίδια την έννοια και την ισχύ της «οικουμενικότητάς» του), β. την αναφορά προς το τέλος του αρθρακίου στην Ουκρανία και την Εσθονία,

και

γ.  το τμήμα για τον Χριστόδουλο  και την αγαστή του συνεργασία με την Ρωσική Εκκλησία. Σας παρακαλώ πολύ να θυμηθείτε για λίγο το θέμα των Νέων Χωρών  που είχε παγώσει τις σχέσεις ανάμεσα στην ελλαδική Εκκλησία και το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως επί των ημερών του. Θυμίζω ότι στόχος του Χριστόδουλου τότε ήταν να αποκόψει με εκκλησιαστικό πραξικόπημα -το οποίο όμως έντεχνα έντυσε με μανδύα «πατριωτικό»- αυτές τις Νέες Χώρες (κοινώς τη Βόρεια Ελλάδα) παντελώς από το Πατριαρχείο, αφήνοντάς το σχεδόν χωρίς ποιμνίο… Κι αν βέβαια το θέμα έφτανε μέχρι το Σχίσμα με την Κωνσταντινούπολη, τόσο το καλύτερο. 

Καταλάβατε ή πρέπει να ψάλλω και το απολυτίκιο του αγίου Ουσακώφ (μεγάλη η χάρη του…);

«Τα ράσα και οι Ρώσοι

Της ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ

Μεταξύ σφύρας και άκμονος βρίσκεται ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, όσον αφορά τις σχέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος με τη Ρωσική Εκκλησία: Από τη μία πλευρά η πολιτική του υπουργείου Εξωτερικών, προσανατολισμένη στη «διπλωματία των αγωγών» και των καλών σχέσεων με τον πρόεδρο Πούτιν, τον «ωθεί» στη βελτίωση του κλίματος με τη Μόσχα. Από την άλλη, δεν μπορεί να αγνοήσει την καχυποψία του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως προς τις επεκτατικές τάσεις του πατριάρχη Αλέξιου.

 
Στην Αθήνα, πριν από λίγες ημέρες ο Ιερώνυμος δέχθηκε την επίσκεψη του επισκόπου Νίζνι Νοβγκορόντ Γεώργιου, επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ρωσικής Εκκλησίας, που συνόδευσε το λείψανο του Αγίου Σεραφείμ Σαρώφ στην Παλλήνη, όπου εκτίθεται για προσκύνημα. Οι Ρώσοι, στο πλαίσιο της εκκλησιαστικής πολιτικής της «διείσδυσης», ανταποκρίθηκαν ασμένως στο αίτημα του μητροπολίτη Μεσογαίας Νικόλαου και έστειλαν το λείψανο με ιδιωτικό αεροσκάφος και 20μελή συνοδεία.

Ιδρύουν εκκλησίες

Αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος θεωρούν ότι η Ρωσική Εκκλησία είναι περισσότερο «εκκοσμικευμένη» από οποιαδήποτε άλλη και ότι είναι προσδεδεμένη άμεσα στο «άρμα της πολιτικής». Γι’ αυτό επιδίδεται σε εκδηλώσεις, που απώτερο στόχο έχουν την ανάδειξή της στην πρωτοκαθεδρία των Ορθοδόξων.

Οι ρώσοι κληρικοί επιθυμούν διακαώς να ρίξουν γέφυρες με τον νέο αρχιεπίσκοπο, πιάνοντας το νήμα από εκεί που το άφησε ο Χριστόδουλος, ο οποίος τα είχε βρει μαζί τους και συνεργαζόταν στενά. Ο στόχος τους είναι να ιδρύσουν Εξαρχία στην Αθήνα, με δικό τους ναό όπου θα μνημονεύεται ο πατριάρχης Αλέξιος και όχι ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών, όπως γίνεται τώρα στη Ρωσική Εκκλησία της οδού Φιλελλήνων. «Σύμμαχος» στις επιδιώξεις τους είναι και η ελληνική νομοθεσία, η οποία επιτρέπει τη δημιουργία Εκκλησίας όταν υπάρχει ικανός αριθμός πιστών, που ανήκουν στο τριαδικό δόγμα.

Σοβαρή προσπάθεια λειτουργίας ρωσικού ναού, που όπως όλα δείχνουν είναι ευκολότερο να ευοδωθεί, γίνεται στην Κέρκυρα από τους εκεί ρώσους ορθόδοξους, οι οποίοι υλοποιούν την «πολιτική» της Μόσχας να ιδρύει ναούς σ’ ολόκληρο τον κόσμο όπου υπάρχει ρωσική παροικία. Οι περισσότεροι, μάλιστα, είναι αφιερωμένοι σε έναν νεόκοπο άγιο: τον άγιο Θεόδωρο Ουσακώφ, ο οποίος υπήρξε ναύαρχος πριν από την μπολσεβίκικη επανάσταση του 1917.

*Το υπουργείο Εξωτερικών, όπως προαναφέρθηκε, φέρεται αποφασισμένο να πιέσει τον Ιερώνυμο για οτιδήποτε ζητηθεί από την πλευρά της Ρωσικής Εκκλησίας, όπως ήδη έγινε στην υπόθεση της επίσκεψης του οικουμενικού πατριάρχη στην Ουκρανία. Τότε ο Αλέξιος είχε υποδεχθεί τον Ιερώνυμο με επιτιμητικό ύφος, κάνοντάς του παρατηρήσεις γιατί παραβρίσκεται σε μια εκδήλωση που γίνεται σε έδαφος της δικής του επικράτειας, χωρίς προηγουμένως να έχει κάνει επίσημη επίσκεψη στη Μόσχα.

*Ο Ιερώνυμος μετά την «περιπέτεια της Ουκρανίας» θα ξαναβρεθεί με τον Αλέξιο, αυτές τις μέρες, στην Πανορθόδοξη Σύναξη, που άρχισε προχθές στην Κωνσταντινούπολη με την παρουσία όλων των Προκαθημένων της ορθοδοξίας στο όνομα του αποστόλου Παύλου.

Ο Αλέξιος συναίνεσε από τον Ιούλιο στο Κίεβο ότι θα συμμετάσχει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απεμπολεί τα σχέδιά του για «εκκλησιαστική κυριαρχία στον ορθόδοξο κόσμο», στα οποία είναι αρωγός ο ίδιος ο Πούτιν.

*Στην Κωνσταντινούπολη ο ρώσος εκκλησιαστικός ηγέτης θα συναντηθεί και με τον Βαρθολομαίο, σε μια προσπάθεια να εμφανισθεί η ορθοδοξία ενωμένη. Δεν υπάρχει, δηλαδή, ατζέντα με συγκεκριμένα θέματα. Ωστόσο, θεωρείται βέβαιον πως οι δύο προκαθήμενοι θα συζητήσουν τα ζητήματα που τους χωρίζουν, και κυρίως αυτά της ανεξαρτησίας της Εκκλησίας της Εσθονίας και της Ουκρανίας. »

Βοήθειά μας! Στην κυριολεξία.
PhilipandNikon.jpg
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: